Panagiotis Aslanidis - Christos Aslanidis

Παναγιώτης Ασλανίδης – Χρήστος Ασλανίδης || Panagiotis Aslanidis – Christos Aslanidis

Παναγιώτης Ασλανίδης - Χρήστος Ασλανίδης || Panagiotis Aslanidis - Christos Aslanidis

Ο Παναγιώτης Ασλανίδης Κρωμναίος στην καταγωγή, γεννήθηκε το 1947 στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης σε οίκημα (φτιαγμένο από ξύλα και αμιαντόπλακες) που είχαν εγκαταλείψει οι Γερμανοί κατακτητές. Στα δεκατρία του χρόνια άρχισε να παίζει λύρα κοντά στον Πατριάρχη της λύρας Γώγο Πετρίδη και στον επίσης μεγάλο δημιουργό έντεχνης ποντιακής μουσικής Γιάννη Βλασταρίδη, τον γνωστό Τσανάκαλη. Έτσι, έπαιξε την λύρα , με όσες καταβολές του έμειναν από την ανθρώπινη αξεπέραστη δεξιοτεχνία του Ορφέα της λύρας Γώγου και τα στοιχεία που του επέβαλε η ορμητική του φύση και δημιουργεί την δική του προσωπικότητα. Παίζει δε μάλιστα και αυτός αυτοσχεδιάζοντας πάντα. Απέκτησε δε και τους μιμητές του. Σήμερα ο Παναγιώτης Ασλανίδης συνεχίζει πανάξια, ως μέλος της τρίτης γενιάς την παράδοση της μεγαλύτερης σχολής λύρας, της Σχολής της Καλαμαριάς. Μετράει εκατοντάδες συνεργασίες και δισκογραφικές δουλειές με όλους τους πόντιους καλλιτέχνες με τον τετραπλό δίσκο, με τίτλο “25 Χρόνια Ασλανίδης – 30 Χρόνια Vasipap”, να ξεχωρίζει.

Ο Χρήστος Ασλανίδης γεννήθηκε στις 28 Αυγούστου, 1995 στην Θεσσαλονίκη από πόντιους γονείς Παναγιώτη και Ελισάβετ Ασλανίδη, με καταγωγή από την Κρώμνη και την Λιβερά Ματσούκας του Πόντου αντίστοιχα. Από μικρή ηλικία είχε ποντιακά ακούσματα και βιώματα είτε στο σπίτι, ακούγοντας τον πατέρα του Παναγιώτη να παίζει λύρα, είτε στην γενέτειρα της μητέρας του τον Τετράλοφο Κοζάνης, όπου κυρίαρχο όργανο υπήρξε το αγγείο. Έπειτα συμμετείχε ως χορευτής στα τμήματα της Ένωσης Ποντίων Πολίχνης και του Μορφωτικού Λαογραφικού Συλλόγου Τετραλόφου στο έθιμο των Κοτσαμάνων. Η πρώτη του επαφή με το νταούλι ξεκίνησε και αυτή αρκετά νωρίς, όταν άρχισε να χρησιμοποιήσει είτε έπιπλα είτε διάφορα αντικείμενα για να «κρατήσει» ρυθμό. Με το πέρας του χρόνου συνεργάστηκε με χορευτικά συγκροτήματα και οι πρώτες εμφανίσεις έγιναν πλάι στον πατέρα του είτε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς είτε σε χαρές και καλοκαιρινές εκδηλώσεις. Έως τώρα τον αξίωσε ο θεός να συνεργαστει σχεδόν με όλους τους καταξιωμένους πόντιους καλλιτέχνες και ιερά τέρατα της παράδοσης μας. Επίσης είχε την τιμή να συμμετέχω σε κάποιες δισκογραφικές δουλειές και projects όπως, την «ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ» με τον Χρήστο Καλιοντζίδη το “Σατς” με τους Στάθη και Τάσο Παρχαρίδη, Βασίλη Φωλίνα και Νίκο Κοκκινίδη,  και την ζωντανή ηχογράφηση με τον Άκη Παντζόυρη και Γιάννη Ελευθεριάδη. Τέλος κατάφερε να πείσει τον πατέρα του Παναγιώτη να συνεργαστούν και στο στούντιο του Χρήστου Καλιοντζίδη,  την πρώτη φορά ηχογραφώντας ένα Τας με τίτλο «Χόρεψον το Τας». Την δεύτερη συμμετέχει και ένας εν των κορυφαίων τραγουδιστών Γιώργος Ορφανίδης με τον οποίο επανεκτελέσαν δυο εμπροπίς του αήμνηστου Χρύσανθου Θεοδωρίδη με τίτλο ” Όλον την νύχταν σ’ όρομα μ’ ” -” Ίντζαν γιαγκουλεύκεται”.

Panagiotis Aslanidis was born in 1947 in Kalamaria, Thessaloniki, in a house (made of wood and asbestos tiles) abandoned by the German occupiers. His family was originally from Kromni in Pontos. At the age of thirteen he began to play the lyra while listening to the “Patriarch of the lyra” Gogos Petridis, as well as the also great Pontian artist Giannis Vlastaridis, the well-known “Tsanakalis”. Thus, he played the lyra, learning all that he could by studying the humanly unsurpassed skill of Gogos (The Orpheus of the lyra) and by acquiring his own elements imposed on him by his impetuous nature, creating his own musical personality. In fact still to this day, he plays and is always improvising. He also acquired his own following. Today, Panagiotis Aslanidis continues, as a member of the third generation of Pontian lyra players in Greece, the tradition of the largest school of lyra, the “school” of Kalamaria. He counts hundreds of collaborations and recordings with all the Pontian artists. His quadruple album, entitled “25 Years Aslanidis – 30 Years Vasipap”,  stands out as a collective collaboration. 

 

Christos Aslanidis was born on August 28, 1995 in Thessaloniki to Greek Pontian parents Panagiotis and Elisavet Aslanidis, whose families are originally from Kromni and Livera, Matsouka of Pontos respectively. From an early age Christos had experienced Pontian sounds either at home, listening to his father Panagiotis playing the lyra, or in his mother’s birthplace Tetralofos, Kozani, where the aggeion (bagpipe) was the dominant musical instrument. He participated as a dancer in the Pontian Society of Polichni as well as the Educational Folklore Association of Tetralofos partaking in the custom of the Kotsaman – Momogeroi. His first contact with the daouli began quite early, when he began to use either furniture or various objects to “keep” a rhythm. Over the years he performed with many dance groups. His first appearances were made with his father either on radio stations or at weddings and summer festivals. He has performed with nearly all the renowned Pontian artists. He also had the honor to participate in some recording projects such as “Proti Ili” with Christos Kaliontzidis, “Sats” with Stathis and Tasos Parharidis, Vasilis Folinas and Nikos Kokkinidis, and the live recording with Akis Pantzouris and Giannis Eleftheriadis. Finally, he managed to convince his father to record in the studio of Christos Kaliontzidis, the first time recording a tas dance entitled “Horepson to Tas”. The second recording was together with one of the leading singers Giorgos Orfanidis, performing two “empropis” songs of the late Chrisanthos Theodoridis.

Panagiotis Aslanidis - Christos Aslanidis

Radio Trapezounta Boston
Dedicated to the Musical Traditions of Hellenic Pontos

🔴https://www.radiotrapezounta.com
🔴https://www.trapezounta.com
🔴https://tunein.com/radio/Radio-Trapezounta-Boston-s301498/

© [Ioannis Apazidis], [Trapezounta.com] and [RadioTrapezounta.com], [2018].Unauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this site’s author and/or owner is strictly prohibited. Excerpts and links may be used, provided that full and clear credit is given to [Ioannis Apazidis], [Trapezounta.com] and [RadioTrapezounta.com], with appropriate and specific direction to the original content.
© [Ιωάννης Απαζίδης], [Trapezounta.com] και [RadioTrapezounta.com], [2018].Η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η επανάληψη αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον δημιουργό ή / και τον ιδιοκτήτη αυτού του ιστότοπου απαγορεύεται αυστηρά. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα και σύνδεσμοι με την προϋπόθεση ότι θα δοθεί πλήρης και σαφής πίστωση στους [Ιωάννης Απαζίδης], [Trapezounta.com] και [RadioTrapezounta.com], με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση στο αρχικό περιεχόμενο

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *