Christos Kaliontzidis – Χρήστος Καλιοντζίδης

 

Christos Kaliontzidis – Χρήστος Καλιοντζίδης

Ο Χρήστος Καλιοντζίδης γεννήθηκε στη Βέροια Ημαθίας το 1993, ενώ ζει στη Θεσσαλονίκη. Κατάγεται από μουσική οικογένεια μιας και ο πατέρας του Μιχάλης είναι ένας από τους σημαντικότερους δεξιοτέχνες της ποντιακής λύρας στον ελλαδικό χώρο. Από τον πατέρα του, ο Χρήστος Καλιοντζίδης, απέκτησε τα πρώτα παραδοσιακά ακούσματα ενώ σε ηλικία έξι ετών ήρθε σε άμεση επαφή με τα ποντιακά ηχοχρώματα μαθαίνοντας ποντιακή λύρα και τραγούδι. Το γεγονός ότι, ζούσε σε ένα περιβάλλον όπου η ποντιακή παράδοση ήταν ενεργή και εξελίξιμη αποτέλεσε σταθμό στη διαμόρφωση του μουσικού του χαρακτήρα, παρόλο που δεν είχε ποτέ με τον πατέρα του τη σχέση δάσκαλου και μαθητή. Σε ηλικία μόλις 12 ετών ξεκινά τις πρώτες του δημόσιες εμφανίσεις παίζοντας και τραγουδώντας ποντιακή μουσική τόσο σε κοινωνικές εκδηλώσεις ( γάμους, βαφτίσεις, παραδοσιακά πανηγύρια, ονομαστικές εορτές κλπ ) όσο και σε συναυλίες με χορωδιακά σύνολα και πολυμελής ορχήστρες σε όλη την Ελλάδα είτε με τον πατέρα του, είτε μόνος.

Το 2001 εγγράφεται στο Κρατικό Ωδείο Βορείου Ελλάδος, στο οποίο και μαθήτευσε επί σειρά ετών, παρακολουθώντας θεωρητικά μαθήματα, πιάνο αλλά και κλασσικό βιολί κοντά στη σπουδαία σολίστα Γκαλίνα Μπατσίκα. Το 2011 περνά με εισαγωγικές εξετάσεις στη Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου από το οποίο και έχει αποφοιτήσει. Εκεί διεύρυνε τους μουσικούς του ορίζοντες μελετώντας σε βάθος όλα τα μουσικά ιδιώματα του Ελλαδικού χώρου αλλά και μουσικές παραδόσεις από άλλα μέρη του κόσμου όπως Ινδία, Αραβία, Αρμενία, Βαλκάνια, Γαλλία (Jazz manouche), ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη Λόγια Οθωμανική Μουσική και το τουρκικό τροπικό σύστημα (maqam). Η εξειδίκευση του ωστόσο επικεντρώνετε στη μουσική παράδοση του Πόντου και στα τεχνικά και υφολογικά της στοιχεία. Ασχολείται και με άλλα μουσικά όργανα εκτός της ποντιακής λύρας και του βιολιού, όπως λαούτο, ούτι, κεμανέ, yayli tanbur, κιθάρα και πιάνο. Επιπλέον έχει παρακολουθήσει με επιτυχία (βαθμό άριστα) σεμινάρια εξάμηνης διάρκειας από το Berklee College of Music της Βοστώνης με θεμα την εξέλιξη της μουσικότητας (developing of musicianship) και την εισαγωγή στη μουσικη παραγωγή (introduction to music production).

Παρά το νεαρό της ηλικίας του έχει ταξιδέψει σχεδόν σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε χώρες του εξωτερικού, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε Αμερική και Αυστραλία, συμμετέχοντας σε πλήθος εκδηλώσεων και παραστάσεων. Έχει συνεργαστεί με πλήθος Ελλήνων καλλιτεχνών όπως οι Χρόνης Αηδονίδης, Γιώργος Νταλάρας, Πέτρος Γαϊτάνος, Αρετή Κετιμέ, Μίμης Πλέσσας, Θοδωρής Κοτονιάς, Κωνσταντίνος και Ματθαίος Τσαχουρίδης, Μάνος Αχαλινωτόπουλος αλλά και ξένων όπως οι Apolas Lermi, Omar Faruk Tekbilek και η Lamia Ait Amara, συνοδεύοντάς τους με την ποντιακή λύρα και με το βιολί.

Το Δεκέμβριο του 2016 κυκλοφόρησε η πρώτη του δισκογραφική παραγωγή με τίτλο “Ση Χάλκοβας τα στράτας” στην οποία εμπεριέχονται 11 νέοι ποντιακοί σκοποί βασισμένοι στο ηχόχρωμα της ποντιακής μουσικής και παράλληλα προσαρμοσμένοι στην εποχή που διανύουμε.

Το 2014 δημιούργησε το προσωπικό του στούντιο ηχογράφησης με την ονομασία “Μουσική Στέγη” πραγματοποιώντας παραγωγές που έχουν ως κύριο άξονα την ποντιακή μουσική αλλά και τη σύγχρονη προσέγγιση άλλων μουσικών παραδόσεων του κόσμου. Εδώ και πέντε περίπου χρόνια, συνεχίζει το διδακτικό έργο του πατερά του παραδίδοντας μαθήματα ποντιακής λύρας σε πόλεις όπως τα Ιωάννινα, Αγρίνιο, Πρέβεζα, Ροδόπολη Σερρών, Κιλκίς, Κοζάνη, Πτολεμαΐδα κ.α.

Είπανε για τον Χρήστο Καλιοντζίδη:

«Θεωρώ τον Χρήστο έναν εξαίρετο νέο μουσικο . Έναν μουσικο με περγαμηνές , με πηγαίο ταλέντο . Έναν μουσικο που έχει να προσφέρει πολλά στην ποντιακη μουσική τα επόμενα χρόνια . Έχει στόχους και φιλοσοφία , κοιτά την ουσία και όχι τα πρόσκαιρα . Αποτελεί τιμή και χαρά κάθε είδους συνεργασία μαζί του , για την οποία προσβλέπω κι ευελπιστώ πως θα υπάρχει διαχρονικά.

Σε ότι αφορά τον άνθρωπο Χρήστο , με το χέρι στην καρδιά τον θεωρώ πραγματικό φίλο , που το ήθος του και η προσωπικότητα του αποτελούν αξία ανεκτίμητη.» – ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΟΣΙΟΣ

«Ο Χρήστος είναι ένας άνθρωπος γεμάτος ευγένεια και καλοσύνη. Τα συναισθήματα που δημιουργεί στον εκάστοτε συνομιλητή του είναι πάντα ευχάριστα. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, είναι ένας ώριμος άνθρωπος, κάτι που εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς από τα πρώτα λεπτά που θα συνομιλήσει μαζί του. Μουσικά, έχει καταφέρει ήδη να δώσει δείγματα τεράστιων δυνατοτήτων, και στην ποντιακη λύρα και στο βιολί αλλά και στο τραγούδι. Θεωρώ δεδομένο πως η μοναδική “σχολή” που έχει δημιουργήσει ο πατέρας του, Μιχάλης, έχει βρει έναν παναξιο συνεχιστη, ο οποίος θα μας ταξιδέψει με τη σειρά του σε δρόμους που θα αγαπήσουμε και θα θυμόμαστε για πάντα!» – ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΓΟΣ

«Για το Χρήστο Καλιοντζίδη έχω να πω ότι τον γνωρίζω από πολύ μικρή ηλικία έχουμε κοινή πορεία σε πολλά επίπεδα. Σπουδάσαμε μαζί ζούσαμε μαζί στο ίδιο σπίτι τον θεωρώ τον μικρό μου αδερφό διότι έχει και αυτός ακριβώς την ίδια ηλικία με τον μικρό μου αδερφό τον πραγματικό εννοώ. Εκτός από καταπληκτικός μουσικός και επιστήμονας είναι και ένα φανταστικό παιδί με διαμάντι χαρακτήρα σπάνιο στις μέρες μας. Του εύχομαι να έχει υγεία και να έχει πολλές επιτυχίες στην πορεία του.» – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΞΕΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ

«Με τον Χρήστο τον Καλιοντζίδη μας συνδέει χρόνια φιλία. Πρόκειται για έναν αξιόλογο  άνθρωπο και έναν εξαίρετο μουσικό. Το νεαρό της ηλικίας του,δεν τον εμποδίζει να έχει ένα υψηλό επίπεδο κατάρτισης στη μουσική,τέτοιο που να μας δίνει το δικαίωμα,να θεωρούμε ότι με μουσικούς όπως αυτός,μπορούμε συνεχίζουμε να πιστεύουμε βάσιμα τόσο στη διατήρηση όσο και στη διαιώνιση της παράδοσης μας, η οποία εκ των πραγμάτων προσαρμόζεται (ενίοτε) στα δεδομένα της σημερινής εποχής. Το επίπεδο του Χρήστου είναι αυτό  που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για το αύριο… του στοιχείου μας. Φρονώ ότι αποτελεί μια λαμπρή ελπίδα της ράτσας μας για το παρών και το μέλλον αυτής, μιας και διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία στο χαρακτήρα του, που χρειάζεται ο καθένας, ώστε να μπορεί να προσφέρει ουσιαστικά.
Νιώθω υπερηφάνεια για έναν νέο και χαρισματικό άνθρωπο που μόνο νότα αισιοδοξίας και ελπίδας για ένα λαμπρό μέλλον της μουσικής μας, μπορεί να μας προσφέρει.» – ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΗΛΑΛΙΔΗΣ

«Ο Χρηστος Καλιοντζιδης, γόνος μουσικής οικογένειας, ευτύχησε να αποκομίσει σπουδαία μουσικά ακούσματα από τον πατέρα του, έναν μεγάλο μουσικό της Ποντιακής παράδοσης, τον Μιχάλη Καλιοντζίδη! Ο Χρηστος με τον οποίο συνεργαζόμαστε στην μουσική μας ομάδα “Ψυχή και Σώμα” με τον αδερφό μου τον Κωνσταντίνο, είναι προικισμένος με τα παραδοσιακά ακούσματα του Πόντου αλλά και με σύγχρονες σπουδές μουσικής. Ταλαντούχος, δεξιοτέχνης σε πολλά μουσικά όργανα που ο ίδιος παίζει, εμπνευσμένος, δημιουργικός, ανήσυχος, ταπεινός, εξελίσσεται σε έναν από τους πιο σημαντικούς μελλοντικούς εκφραστες της μουσικής μας παράδοσης. Θα είμαι πάντα κοντά σου σε οτιδήποτε χρειαστεί, έχει την παντοτινή μου αγάπη και υποστήριξη σε αυτό που κάνει! Και το κάνει πολύ σωστά και με πειθαρχία!» – ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΗΣ

_______________________________________________________________________

Christos Kaliontzidis was born in Veria, Imathia in 1993, and currently lives in Thessaloniki. He comes from a musical family as his father Michalis Kaliontzidis is one of the most prominent performers of the Pontian lyra in Greece. From his father, Christos Kaliontzidis acquired the first traditional sounds, and at the age of six he came in direct contact with the Pontian sounds by learning Pontian lyra and singing Pontian songs. The fact that he lived in an environment where the Pontian tradition was active and evolving, constituted a stage in shaping his musical character, although he had never had a teacher-student relationship with his father. At the age of 12 he starts his first public appearances by playing and singing Pontian music both in social events (weddings, baptisms, traditional festivals, name days, etc.) as well as in concerts with choir ensembles and orchestras throughout Greece either with his father or by himself.

In 2001 he enrolled in the State Conservatory of Northern Greece, where he studied for a number of years, studying theoretical lessons, piano and classical violin near the great soloist Galina Batsika. In 2011 he passes his entrance examinations at the School of Arts, Department of Traditional Music, Technological Educational Institute of Epirus,  from which he has graduated. He expanded his musical horizons by studying in depth all the musical idioms of Greece, as well as musical traditions from other parts of the world such as India, Arabia, Armenia, the Balkans, France (Jazz manouche), and gave special emphasis to the Ottoman Music Words and Turkish tropical system (maqam). However, his specialization focuses on the musical tradition of Pontos and its technical and stylistic elements. He also works with musical instruments other than the Pontian lyra and violin, such as the lauto, oud, kemane, yayli tanbur, guitar and piano. He has also attended six semesters at the Berklee College of Music in Boston with the theme of developing musicianship and introducing music production.

Despite his young age, he has traveled almost all over Greece and abroad, to Europe, Canada and Australia, participating in numerous events and performances. He has collaborated with a number of Greek artists such as Chronis Aidonidis, Giorgos Dalaras, Petros Gaitanos, Areti Ketme, Mimis Plessas, Thodoris Kotonias, Konstantinos and Matthaios Tsahouridis, Manos Ahalinotopoulos, and non-Greek artists such as Apolas Lermi, Omar Faruk Tekbilek and Lamia Ait Amara, accompanying them with the Pontian lyra and the violin.

In December 2016 he released his first record production entitled “Si Halkovas ta Stratas”, which included 11 new Pontian themes based on the sound of traditional Pontian music and but adapted to modern times.

In 2014 he created his own studio recording studio under the name “Mousiki Stegi”, making productions that focus mainly on Pontian music and the contemporary approach of other musical traditions in the world. For over five years, he continues his musical education by delivering Pontian lyra lessons to students in cities such as Ioannina, Agrinio, Preveza, Rodopoli, Serres, Kilkis, Kozani, Ptolemaida and others as well.

Here are a few words about Christos Kaliontzidis from his peers:

“I think Christos is an excellent new musician. A musician with history, with a source of talent. A musician who has a lot to offer to Pontian music in the years to come. He has goals and philosophy, he looks at substance rather than the temporary view. It is a great honor and pleasure to collaborate with him. I look forward to it and I hope it will exist over time.

As far as the individual is concerned, I consider him to be a true friend. His ethos and personality are priceless.”- GIANNIS GKOSIOS

“Christos is a man full of kindness and goodness. The feelings he creates for someone who interacts with him are always enjoyable. Despite his young age, he is a mature man, something you can easily understand immediately by talking with him. Musically, he has already managed to give examples of enormous possibilities, both in Pontian lyra and violin but also in song. I take it for granted that the only “school” that his father Michalis has created has found a true follower who will travel us  to roads that we will love and remember forever! “- IOANNIS MAGGOS

“For Christos Kaliontzidis I have to say that I have known him from a very young age. We have a common course on many levels. We studied together and lived together in the same house.  I regard him as my little brother, as he is also the same age as my actual little brother. In addition to an amazing musician and scholar, he is also a fantastic young man with a rare “diamond” character – something rare to find these days. I wish him to have health and many successes.”- DIMITRIS XENITOPOULOS

“Christos Kaliontzidis and I have a long-standing friendship . He is a remarkable man and an outstanding musician. His young age does not prevent him from having a high level of training in music. He gives us the right to believe that with musicians like him, we can continue to believe in both the preservation and the perpetuation of our tradition (which is, in fact, sometimes adapted  to a specific age). Christos’ level is what allows us to be optimistic about our future. I think he is a brilliant hope of our breed for its present and future, since he has all the elements in his character. I feel proud of this charismatic person who offers a touch of optimism, and gives hope for a brilliant future of our music.” – ANTONIS PILALIDIS

“Christos Kaliontzidis, the son of a musical family, was able to gain great musical sounds from his father, a great musician of the Pontian tradition, Michalis Kaliontzidis!  Christos, with whom we collaborate in our music group “Psyche ke Soma” with my brother Konstantinos, is gifted with the traditional sounds of Pontian and modern musical studies. He is talented and a master in many musical instruments he plays, being inspired, creative, restless, yet humble. He is evolving into one of the most important future expressions of our musical tradition. I will always be here for you. He has my everlasting love and support in what he does! And whatever he does, he does it very well and with discipline! ” – MATTHAIOS TSAHOURIDIS

 

 

Radio Trapezounta Boston
Dedicated to the Musical Traditions of Hellenic Pontos

Radio Trapezounta Boston on Social Media:

?https://www.radiotrapezounta.com
?https://trapezounta.com
?https://tunein.com/radio/Radio-Trapezounta-Boston-s301498/
?https://www.facebook.com/radiotrapezounta/
?https://twitter.com/trapezounta
?https://www.instagram.com/iapaz/
?https://www.pinterest.com/radiotrapezount/
?https://www.youtube.com/apazogli
?https://plus.google.com/+JohnApazidis

© [Ioannis Apazidis], [Trapezounta.com] and [RadioTrapezounta.com], [2018].
Unauthorized use and/or duplication of this material without express and written permission from this site’s author and/or owner is strictly prohibited. Excerpts and links may be used, provided that full and clear credit is given to [Ioannis Apazidis], [Trapezounta.com] and [RadioTrapezounta.com], with appropriate and specific direction to the original content.
© [Ιωάννης Απαζίδης], [Trapezounta.com] και [RadioTrapezounta.com], [2018].
Η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η επανάληψη αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον δημιουργό ή / και τον ιδιοκτήτη αυτού του ιστότοπου απαγορεύεται αυστηρά. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα και σύνδεσμοι με την προϋπόθεση ότι θα δοθεί πλήρης και σαφής πίστωση στους [Ιωάννης Απαζίδης], [Trapezounta.com] και [RadioTrapezounta.com], με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση στο αρχικό περιεχόμενο.